Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szaunázz!

2010.02.06

A forró levegő jótékony hatását évezredek óta ismeri az emberiség. A finnek voltak azok, akik rájöttek, hogy milyen remek hatással van szervezetünkre a forró gőz. Ennélfogva Finnországban minden valamirevaló családi háznak elengedhetetlen tartozéka a szauna. Magyarországon ugyan nem vagyunk erre berendezkedve (meg persze, nincs is olyan szörnyű hideg tél, mint a finneknél), ám az uszodákban, a konditermekben és a fitness klubokban már nálunk is van lehetőség a szaunázásra. De miért is olyan fontos ez?

http://www.vitalmagazin.hu/Image/image/v32/szauna1.jpg

Egyrészt, mert edzi a szívet és javítja a vérkeringést. Másrészt erősíti az immunrendszert: a szaunázók sokkal ritkábban kapnak el légúti fertőzéseket, és ha már elkapták, akkor hamarabb kigyógyulnak belőle. Ezenkívül egy kemény, dolgozatokkal teli hét után is jóleshet a szauna, mert segít feloldani a stresszt. Az izzadással távoznak szervezetedből a méreganyagok, és bársonyossá válik a bőröd. Valamint talán ez az egyik legjobb és legtermészetesebb orvosság az álmatlanság ellen is. És a kiadós sport után sem árt beülni a forró gőzbe, hiszen az izomláz enyhítésében is verhetetlen. És végül, ha csak egy kis melegségre vágysz a náthaszezonban, akkor is ajánlatos felkeresned egy szaunát!

Ám mint mindennek, ennek is megvannak a szabályai, amiket be kell tartani. Szaunázás előtt zuhanyozz le, hogy eltávolítsd a bőrödről a szennyeződést (izzadtság, krém, dezodornyomok)! Alaposan törülközz meg, mert száraz testtel kell belépni a szaunában, és irány a gőz!
Az ajánlott hőmérséklet: 80-90 °C. Ha először próbálod, akkor az alsó padokra ülj, mert ott alacsonyabb a hőmérséklet. Ha túl száraznak érzed a levegőt, locsolj egy kis vizet a kövekre! A szaunázást még kellemesebbé tehetik az illatos olajok (menta, fenyő, eukaliptusz).

Amire mindig ügyelj: csak addig tartózkodj a szaunában, amíg jólesik a meleg! Egyszerre 15 percnél semmiképpen se többet, de vannak, akik még hamarabb rosszul lesznek a forró gőzben! Szívbetegeknek pedig egyáltalán nem szabad szaunázniuk!

 

http://www.educafe.hu/pictures/Wellness/pictures/szauna.jpg

Miután elhagytad a forró helyiséget, hűtsd le magadat zuhannyal, vagy merülj bele a hideg vizű medencébe! Ilyenkor a forró gőzben kitágult pórusaid gyorsan összehúzódnak, és a bőröd tiszta és selymes lesz, a pattanásaid pedig eltűnnek. Többször is visszamehetsz a szaunába, a hűtés azonban minden menet után kötelező!

Ha végeztél, zuhanyozz le, dörzsöld mindenedet szárazra, és kend be magadat testápolóval! Az elveszített folyadék pótlására igyál sokat, lehetőleg szénsavmentes ásványvizet!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.