Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az agy csemegéi

2010.02.07

Ginzeng, hal, bogyók vagy koffein? Kellő odafigyeléssel és megfelelő ételekkel a memóriád háromszor akkora lesz, a koncentrálóképességed pedig javulni fog.
De tényleg működnek ezek? Nyilvánvaló, hogy ahogy öregszünk szervezetünk egyes része, mint például az agyunk is öregszik. A jó hír viszont, hogy vannak olyan apró étrend kiegészítők – nem a szó szoros értelmében – melyek segíthetnek fitten tartani agyunkat.

A koffein éberebbé tesz

Természetesen nincsenek csodák, hogy nagyobb legyen az IQ-d, vagy valaki más tanulja meg helyetted az anyagot. De az olyan dolgok, mint például a kávé segíthetnek összpontosítani a feladatra. De NE akarj mindig éjszakázni! Vannak helyzetek mikor hasznos, azonban hosszútávon szorongást és idegességet okoz.

A cukor növeli az éberséget

Azért ne ülj neki megenni egy kiló cukrot. Viszont egy szelet csoki, vagy egy édes gyümölcslé kicsit felpörgetheti az agyműködésedet. Ugyanis a szervezeted energiát nyer a cukor lebontása során.  Viszont csak óvatosan a cukorral! Túlzott fogyasztása számtalan egészségügyi problémához vezethet, például fogszuvasodás.

A protein és az agyműködés kapcsolata

A proteinnek rengeteg hasznos hatása van, azonban az egyik legkiemelkedőbb, hogy messzemenően tovább fejti ki hatását, mint a cukor. A protein fogyasztása jót tesz az egész szervezetednek, egészségesebbé és fittebbé varázsol, de a tévhitekkel ellentétben nehéz bármiféle direkt kapcsolatot mutatni a protein és az agyműködés között.

http://media.babaszoba.hu/cikkek/main/51/4451//4451_1.jpg

A tényleges agy eledel – a hal

Nos, ha van valami amit az agy eledelének lehet egyértelműen nevezni az a hal. Rendkívül gazdag ugyanis Omega-3 zsírsavakban, amelyeknek döbbenetes hatása van az agyunkra és a szervezetünkre egyaránt. Ezek az egészséges zsírsavak segítenek csökkenteni a szívinfarktus kockázatát, serkentik az agyat, mentálisan frissítenek és talán a memóriánkra is kihatással vannak. Az agyunk és a szívünk egészségének érdekében együnk hetente legalább egyszer halat! De az optimális a heti két adag hal lenne!

A napi adag csoki és magvak


A különféle magvak és diófélék telis tele vannak E vitaminnal, ami közismerten „fiatalító” hatású. Az étcsokoládé is rengeteg, az agy számára nélkülözhetetlen vitamint és tápanyagot tartalmaz, de ezek mellett megtalálható benne koffein is, ami egyértelmű serkentő, ébren tartó hatású. Élvezd mindennap ezeknek a finom édességeknek a jótékony hatását. Persze csak mértékletesen! Pár kocka csoki és egy-két olajos mag bőven elég, hogy megfelelő szinten tartsd az agyműködésed.

Avokadó és teljes kiőrlésű termékek az agy érdekében

Minden szervük működése a vér egyenletes eloszlásától és annak megfelelő keringésétől függ, különösképpen az agyunk és a szívünk működése. A teljes kiőrlésű élelmiszerek és a gyümölcsök, mint például az avokadó csökkentik az érrendszeri megbetegedések kockázatát, és természetes, finom módon indítják be és turbózzák fel elfáradt agysejtjeinket.

A teljes kiőrlésű termékek, mint például a teljes kiőrlésű búzából készült péksütemények, E vitamint és dietetikus szöveteket is tartalmaznak. Az avokadó ugyan tartalmaz zsírt, de ez a szír egészséges, ugyanis, az egyszeresen telített zsírsavak elengedhetetlenek a megfelelő vérkeringés érdekében.

http://www.drtihanyi.hu/uploads/fekete%20afonya.jpg

Áfonya, avagy a tökéletes tápanyag

Az állatokon végzett kísérletek kimutatták, hogy az áfonya segít megvédeni az agyat az állandó stressztől és talán segíti csökkenteni a korral járó betegségek kialakulásának kockázatát, mint például a dementiának vagy az Alzheimer-kórnak.
A különféle kutatások kimutatták azt is, hogy az áfonya növeli az agy kapacitását, és a tanulási képességet is az idősödő patkányoknál. De mentális képességeik is a fiatalabb egyedekével vetekszik.

Az egészséges diéta előnyei

Talán furcsán hangozhat, de igaz. Ha a diétádból, hiányoznak a különféle esszenciális tápanyagok, a koncentrálóképességed erősen romolhat. A túl sok és a túl kevés esszenciális tápanyag fogyasztása egyaránt kihatással van a koncentrálásra. Fogyassz sokfajta ételt, táplálkozz változatosan, így biztos, hogy elegendő tápanyaghoz jut az agyad és a szervezeted is!

http://www.hirado.hu/Hirek/2009/03/~/media/News/Hirado/Hirek/2009/03/26/07/gyogyszer3.jpg.ashx

Vitaminok, ásványok, kiegészítők?

A boltokban rengeteg étrend kiegészítőt lehet kapni, amelyeket az agy eledeleként hirdetnek. Azonban ezek nagy része bár hasznos anyagokat tartalmaz – B, C, E – vitamint, béta karotint és magnéziumot – azonban ezek nagy részben hatástalanok.
A tudósok és a kutatók sokkal inkább bíznak a természetes tápanyagokban, a vitaminok a gyógynövények, a gin zeng és a gingko hatásában. Naponta egy multi vitamin tabletta oké, de komolyabb kiegészítők használata előtt, mindenképpen beszélj az orvosoddal!

Állj készen a nagy napra!

Vizsga előtt állsz? Szeretnél plusz energiát? Indítsd a napod egy 100%-os narancslével, folytasd egy teljes kiőrlésű kenyérrel, melyet hallal, történetesen mondjuk, lazaccal eszel meg. Végül pedig egy pohár kávé és máris készen állsz. Azonban nem csak az étkezésre érdemes odafigyelni, a szakértők a következőket is ajánlják:

• Feküdj le időben, és aludj eleget!
• Csinálj pár átmozgató gyakorlatot, ez felfrissíti a vérkeringésed!
• Ürítsd ki a hétköznapi gondjaidat, relaxálj és összpontosíts a feladatra!
• Csak pozitívan! Úgy menj, oda, hogy minden sikerülni fog!

Hát remélem, most már nem lesz problémátok azzal, hogy hogyan pörgessétek fel elcsökevényesedett agytekervényeiteket! Sok sikert, és csak nyugodtan!

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.