Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Reggelizz!

2010.02.06

A reggeli fontossága

A rendszeres egészséges táplálkozásból nem hiányozhat egy tápláló reggeli. A délelőtti fizikai és szellemi tevékenységekhez szükséges energiával, fokozza a teljesítményt. Mire vége az éjszakai alvásnak, testünk már elhasználta az elraktározott glükózt, így a reggeli dolga, hogy agyunkat üzemanyaggal lássa el.

Számos tanulmány bebizonyította, hogy a reggeli elhagyása a napi energia-bevitel csökkenéséhez vezet, mert így lényegesen kevesebb fehérje, telített zsírsav, vitamin és ásványi anyag jut be a szervezetbe, mint azoknál, akik rendszeresen reggeliznek.

A fogyókúra mellett is fontos!

Hiba kihagyni a reggelit azért, mert fogyókúrázunk. Tanulmányok bizonyították,hogy azok,akik nem reggeliznek később túlsúlyosak lesznek,mert a nap folyamán többet nassolnak vagy esznek. A reggeli beindítja az anyagcserét, de nemcsak akkor, hanem egész nap gyorsítja azt, ebből tehát az következik, hogy aki fogyókúrázik, annak kötelező reggeliznie!

http://www.wellnesscafe.hu/uploads/kep/0017/0017133_1.jpg

Reggelizz, mint egy király!

Nem mindegy azonban, hogy mit reggelizünk. Reggelizz, mint egy király! - a legújabb kutatások szerint ez már inkább nem a mennyiségre, hanem a minőségre jellemző. A reggeli döntő fontosságú lehet abban, hogy hogyan indítod a napod, és ez által a nap többi részében hogyan táplálkozol.

Ha szénhidráttartalmú reggelivel indítod a napodat ( pl. fehér lisztből készült pékáruk, péksütemények, kekszek stb.) hirtelen megemelkedik vércukorszinted, ami csak arra jó, hogy 10 óra körül már rád törjön a farkaséhség, hiszen a hirtelen megemelkedett vércukorszint - amilyen gyorsan emelkedik, olyan lassan süllyed is, sőt az alá a pont alá, ahol nincs visszaút, enni kell, méghozzá sokat.

Ha reggeli nélkül indítod a napod, még mielőtt megemelkedhetne a vércukorszinted, hirtelen lezuhan, és szintén az eredménye a farkaséhség. Tízóraira vagy ebédre sokkal többet eszünk, mintha reggeliztünk volna.
Ha ezek a vércukor-ingadozások már a nap elején jelen vannak, a nap többi részében így folytatódik. Megemelkedik-lezuhan- megemelkedik-lezuhan a vércukorszint, mely eredményeképpen nem tudjuk kontrollálni éhségünket.

http://egeszseg.origo.hu/res/img/0740/reggeli_500x.jpg

Milyen a jó reggeli?

A válasz egyszerű: egészséges, összetett szénhidrátok, sovány fehérjével. Pl. teljes kiőrlésű lisztből készült pékáru sovány sajttal, túróval, tejjel.

A napi étkezések közül a szakemberek a legfontosabbnak a gyakran elhanyagolt reggelit tartják. A nap megfelelő indulásához feltétlenül szükség van erre az étkezésre, ugyanis ébredés után a legalacsonyabb a vércukorszint. A cukorháztartás karbantartásához, az egészségi állapot érdekében nagyon fontos, hogy munkába, iskolába indulás előtt együnk valamit.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.